اقتصادنیوز: بازار آنلاین معاملات مسکن یا همان سکوهای اینترنتی عرضه فایل فروش و اجاره ملک در تهران با حدود ۱۰ سال عمرکاری توانسته «سهم قابلتوجهی» از کل بازار واسطهگری ملکی را تصاحب کند و حتی «دلالان سنتی بازار ملک» که روزی «مخالف شماره یک» این سامانههای فروش بودند را به «شریک و بازیگر شماره یک» خود تبدیل کند، اما این نفوذ مسکنآنلاین بیشتر از آنکه به خاطر «محبوبیت» این بازار باشد ناشی از «انتخاب معاملهگران بین گزینه بد و گزینه بدتر» بوده است که در نهایت، خریدار و فروشنده و مالک و مستاجر میان «بازار سنتی» و «بازار آنلاین»، مجبور به انتخاب دومی شدهاند. «دنیایاقتصاد» با شناسایی نسخه اصلی مسکنآنلاین در جهان، به «زیلو» در آمریکا رسیده است؛ این پلتفرم ۲۰ ساله با ۶ ویژگی «کاربرپسند» توانسته «مرجع محبوب» بازار مسکن غرب شود. دایره امکانات و خطقرمزهای بازار مسکن آنلاین «زیلو» در پلتفرمهای داخلی رویت نمیشود و همین تفاوت، اختلاف عملکردها را توضیح میدهد.