مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش استان سمنان بر تقویت گروههای آموزشی و کیفیتبخشی پژوهشسراها تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، نشست مشترک شورای معاونان ادارهکل آموزش و پرورش سمنان با نادر کریمیبیرانوند مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت متبوع با موضوع ارائه گزارش و جمعبندی بازدید نورالدین فتاحی رئیسگروه برنامهریزی گروههای آموزشی، یعقوب محمدی رئیسگروه آییننامهها و مقررات تحصیلی، سیداصغر رسولی کارشناسمسئول برنامهریزی آموزشهای دبیرستانهای خاص و داود اصلانی رئیسگروه امور پژوهشسراهای دانشآموزی بهعنوان ناظران وزارت متبوع با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل، معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان، عصر سهشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در سالن جلسات ادارهکل برگزار شد. کریمی در ابتدای سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: گروههای آموزشی در اولویت نخست قرار دارند و درصورت هماهنگی گروههای آموزشی و برقراری ارتباط تنگاتنگ بین معلمان و معاونت آموزش متوسطه، شاهد اتفاقهای خوبی در استان خواهیم بود و در نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم به موضوع تقویت گروههای آموزشی و کیفیتبخشی پژوهشسراها اشاره شده است. مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت متبوع، مهارتآموزی، توانمندسازی معلمان، مدرسه تراز و نقشه راه را از موضوعات مهم آموزش متوسطه دانست و از مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خواست تا در رفع مشکلات و مسائل موجود استان بیش از پیش تلاش شود. » سمنان استانی ریزنقش؛ اما مؤثر مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با توجه به ظرفیتهای استان استراتژیک سمنان، به مردمان شریف و نجیب و با اصالت این دیار، اشاره و اظهار داشت: سمنان استانی ریزنقش؛ اما مؤثر بوده و در حوزه تعاملات برونسازمانی، مؤفق عمل کرده است. وزیری در ادامه سخنانش با بیان مؤفقیتهای حاصله در آموزش و پرورش سمنان و رشد صعودی آن در عرصههای مختلف فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی، آموزشی و… خواستار نگاه ویژه مقامات ملی و استانی به اینمجموعه شد. وی همچنین پیرامون سامانه تغییر سمت، سامانه اسکان مسافران، سامانه تغذیه کارکنان، سامانه نقلوانتقال نیرو و ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و… بر مبنای شاخصهای ارزیابی توضیحاتی ارائه داد. وزیری در پایان با بیان اینکه بزرگترین کارخانجات مادر کشور در استان سمنان وجود دارد از راهاندازی هنرستانهای جوار صنعت خبر داد و بر مهارتآموزی در کنار علمآموزی تأکید کرد. >محسن فراتی معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش سمنان نیز با اشاره به ۱۲۲ دبیرستان استان به ارائه گزارش جامعی از اقدامات اجرایی در دوره دوم متوسطه نظری ازجمله جمعیت دانشآموزی، نرخ توزیع و پیشبینی تعداد دانشآموزان ورودی پایه دهم، افزایش توسعه متوازن، کاهش برونسپاری، افزایش سهم دولتی و افزایش تراکم نسبی، توزیع ثبت نام دانشآموزان، افزایش سهم رشته علوم و معارف اسلامی و… پرداخت. گفتنی است، در این نشست، ناظران وزارتی ضمن قدردانی از اقدامات اجرایی آموزش و پرورش استان سمنان پیرامون مردمیسازی فعالیتهای اجرایی در مدارس، حرکت در راستای چراغ راهی که نقشه راه است و برداشتن گامهای هرچند کوچک؛ اما مؤثر برای تحقق اهداف، روزآمد بودن مدیران و معاونان مدارس، کیفیتبخشی به آموزش، اجرای آییننامه و مقررات تحصیلی، پر رنگتر شدن جایگاه گروههای آموزشی استان و تعیین سرگروه آموزشی ساختارمند، اجرای مأموریتهای ابلاغی وزارت بر مبنای پنجمحور تعیینشده ویژه گروههای آموزشی، توسعه یادگیری تحولی معلمان، تعیین ساعات موظف و غیر موظف گروههای آموزشی، توجه به ارکان پژوهشسراهای دانشآموزی و لزوم همکاری و تعامل مدارس با این پژوهشسراها و… توضیحاتی ارائه دادند. 46